WARNING : 2025-2026 version of the course specifications
|
|||||
PLPP2201-1 | |||||
Pédagogie appliquée 2
|
|||||
Duration :
|
|||||
Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines) : 96h Internship Ateliers de formation professionnelle : 84h Pr Méthodologie de l'enseignement : 24h Th Technopédagogie (Q2) : 12h Th |
|||||
Number of credits :
|
|||||
|
|||||
Lecturer :
|
|||||
Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines) : Géraldine Brausch, Marie-Claude Chagnon, Valérie Collet, Séverine Dubart, François Dubuisson, Denise Ernst, Adélaïde Gaube, Cécile Grétry, Dominique Hannon, Anne Housen, Adélaïde Lambert, Nathalie Lecleir, Véronique Reekmans, Myriam Sarlet, Gilles Valoir
Ateliers de formation professionnelle : Marie-Claude Chagnon, Séverine Dubart, Denise Ernst, Dominique Hannon, Anne-Catherine Hardy, Anne-Catherine Hardy, Anne Housen, Nathalie Lecleir, Véronique Reekmans, Véronique Reekmans, Gilles Valoir, Gilles Valoir Méthodologie de l'enseignement : Séverine Dubart, Dominique Hannon Technopédagogie (Q2) : Valérie Segond |
|||||
Coordinator :
|
|||||
Séverine Dubart | |||||
Language(s) of instruction :
|
|||||
French language | |||||
Organisation and examination :
|
|||||
All year long, with partial in January | |||||
Units courses prerequisite and corequisite :
|
|||||
Prerequisite or corequisite units are presented within each program | |||||
Learning unit contents :
|
|||||
Not available | |||||
Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines)
|
|||||
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
Lien vers les engagements pédagogiques |
|||||
Ateliers de formation professionnelle
|
|||||
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
Lien vers les engagements pédagogiques |
|||||
Méthodologie de l'enseignement
|
|||||
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
Lien vers les engagements pédagogiques |
|||||
Technopédagogie (Q2)
|
|||||
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
Lien vers les engagements pédagogiques |
|||||
Learning outcomes of the learning unit :
|
|||||
Prerequisite knowledge and skills :
|
|||||
Planned learning activities and teaching methods :
|
|||||
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
|
|||||
Recommended or required readings :
|
|||||
Assessment methods and criteria :
|
|||||
Work placement(s) :
|
|||||
Organizational remarks :
|
|||||
Contacts :
|
|||||