Study Programmes 2025-2026
WARNING : 2025-2026 version of the course specifications
PLPS1201-1  
Pédagogie appliquée 2
  • Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines)
  • Ateliers de formation professionnelle
  • Technopédagogie (Q1)
Duration :
Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines) : 96h Internship
Ateliers de formation professionnelle : 84h Pr
Technopédagogie (Q1) : 12h Th
Number of credits :
Bachelier en enseignement section 116
Lecturer :
Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines) : Aurelia Castillejos, Laurence Daubercies, Sabine Godechard, Camille Haan, Julie Halleux, Isabelle Hamonic, Stéphanie Legisa, Sylvie Poizat, Elodie Remy, Elodie Remy, Emmanuelle Remy, Myriam Sarlet, Geneviève Stassart, Vincent Vanderheyden
Ateliers de formation professionnelle : Aurelia Castillejos, Romy Conzen, Laurence Daubercies, Sabine Godechard, Camille Haan, Julie Halleux, Isabelle Hamonic, Stéphanie Legisa, Sylvie Poizat, Elodie Remy, Emmanuelle Remy, Myriam Sarlet, Geneviève Stassart, Vincent Vanderheyden
Technopédagogie (Q1) : Carine Latour
Coordinator :
Sabine Godechard
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
All year long, with partial in January
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Not available
Stages Q1 (2 semaines) et Q2 (2 semaines)
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :

Lien vers les engagements pédagogiques
Ateliers de formation professionnelle
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :

Lien vers les engagements pédagogiques
Technopédagogie (Q1)
Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :

Lien vers les engagements pédagogiques
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :