| 
 WARNING : 2025-2026 version of the course specifications 
 | 
|||||
| PLPC3201-1 | |||||
Activités d'intégration professionnelle 2
  | 
|||||
| 
 Duration : 
 | 
|||||
| Ateliers de formation professionnelle : 84h Th Didactique du Français : 12h Th Didactique de l'Éducation à la Philosophie et à la Citoyenneté : 12h Th Technopédagogie (Q2) : 12h Th  | 
|||||
| 
 Number of credits : 
 | 
|||||
  | 
|||||
| 
 Lecturer : 
 | 
|||||
| Ateliers de formation professionnelle : Charlyne Audin, Valérie Centi, Nicolas Deffense, Vincent Furnelle, Dorothée Jardon, Amaury Lomma
 Didactique du Français : Valérie Centi Didactique de l'Éducation à la Philosophie et à la Citoyenneté : Vincent Furnelle Technopédagogie (Q2) : Valérie Segond  | 
|||||
| 
 Coordinator : 
 | 
|||||
| Dorothée Jardon | |||||
| 
 Language(s) of instruction : 
 | 
|||||
| French language | |||||
| 
 Organisation and examination : 
 | 
|||||
| All year long, with partial in January | |||||
| 
 Units courses prerequisite and corequisite : 
 | 
|||||
| Prerequisite or corequisite units are presented within each program | |||||
| 
 Learning unit contents : 
                 
 | 
|||||
| Not available | |||||
| 
 Ateliers de formation professionnelle 
 | 
|||||
| Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
 Lien vers les engagements pédagogiques  | 
|||||
| 
 Didactique du Français 
 | 
|||||
| Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
 Lien vers les engagements pédagogiques  | 
|||||
| 
 Didactique de l'Éducation à la Philosophie et à la Citoyenneté 
 | 
|||||
| Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
 Lien vers les engagements pédagogiques  | 
|||||
| 
 Technopédagogie (Q2) 
 | 
|||||
| Merci de cliquer sur le lien ci-dessous afin de consulter les engagements pédagogiques :
 Lien vers les engagements pédagogiques  | 
|||||
| 
 Learning outcomes of the learning unit : 
                 
 | 
|||||
| 
 Prerequisite knowledge and skills : 
                 
 | 
|||||
| 
 Planned learning activities and teaching methods : 
                 
 | 
|||||
| 
 Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) : 
                 
 | 
|||||
| 
 Recommended or required readings : 
                 
 | 
|||||
| 
 Assessment methods and criteria : 
                 
 | 
|||||
| 
 Work placement(s) : 
                 
 | 
|||||
| 
 Organizational remarks : 
                 
 | 
|||||
| 
 Contacts : 
                 
 | 
|||||