|
WARNING : 2025-2026 version of the course specifications
|
|||||
| PLEP3114-1 | |||||
Pédagogie appliquée
|
|||||
|
Duration :
|
|||||
| Stages de découverte dans l'enseignement fondamental (Q1) et d'observation participante dans l'enseignement primaire (Q2) : 36h Th Pédagogie générale : 24h Th Didactique (inter)disciplinaire dans une perspective de pratique professionnelle, axée sur l'enseignement primaire (Q2) : 24h Th Technopédagogie (Q2) : 12h Th |
|||||
|
Number of credits :
|
|||||
|
|||||
|
Lecturer :
|
|||||
| Stages de découverte dans l'enseignement fondamental (Q1) et d'observation participante dans l'enseignement primaire (Q2) : Céline Fievez, Laetitia L'Hoest
Pédagogie générale : Laetitia L'Hoest Didactique (inter)disciplinaire dans une perspective de pratique professionnelle, axée sur l'enseignement primaire (Q2) : Marc Francotte, Bérengère Lange Technopédagogie (Q2) : Jérôme Foguenne |
|||||
|
Language(s) of instruction :
|
|||||
| French language | |||||
|
Organisation and examination :
|
|||||
| All year long, with partial in January | |||||
|
Units courses prerequisite and corequisite :
|
|||||
| Prerequisite or corequisite units are presented within each program | |||||
|
Learning unit contents :
|
|||||
|
Learning outcomes of the learning unit :
|
|||||
|
Prerequisite knowledge and skills :
|
|||||
|
Planned learning activities and teaching methods :
|
|||||
|
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
|
|||||
|
Recommended or required readings :
|
|||||
|
Assessment methods and criteria :
|
|||||
|
Work placement(s) :
|
|||||
|
Organizational remarks :
|
|||||
|
Contacts :
|
|||||